Over BouwtweetsBOUWTWEETS.nl Over Bouwtweets
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

BOUWTWEETS.nl | 27/03/2017

Scroll naar boven

Top

Over Bouwtweets

Welkom op Bouwtweets.nl, de social mediasite voor bouwend en ontwikkelend Nederland.

Eind 2010 verschenen op internet diverse berichten over social media versus de bouwwereld. Uit onderzoek bleek namelijk dat de bouwwereld de slag om social media lijkt te gaan missen, terwijl ze juist de kracht van social media zou moeten gaan benutten. Geïnspireerd en getriggerd door deze artikelen kwam Niels van Doorn, zelf projectmanager bij een ontwikkelende aannemer, op het idee om een social mediaplatform op te richten onder de naam Bouwtweets.nl.

Door het links laten liggen van social media mist de bouwsector kansen, aldus Van Doorn. De laatste tijd wordt er wel meer gebruik gemaakt van social media bij de verkoop van nieuwbouwprojecten, ook groeit langzamerhand het aantal ‘bouwers’ op de zakelijke netwerksite LinkedIn. Velen leggen echter de mogelijkheden van Twitter en Facebook nog naast zich neer, terwijl dit juist de netwerken zijn waar vele potentiële klanten zich bevinden.

“De algemene gedachte van Twitter is dat men toch alleen maar ‘onzin’ berichten plaatst en het eigenlijk zonde van de tijd is. Met Bouwtweets.nl wil de projectmanager laten zien dat dit absoluut niet het geval is, en er wel degelijk zinvolle berichten op het netwerk verschijnen en juist daarom een interessant medium is voor bedrijven.”

Middels Twitter heb je veel eerder de laatste nieuwsberichten, zelfs voordat deze in de Cobouw of andere vakbladen staan. Stel bijvoorbeeld een vraag op Twitter inclusief hashtag (#) en je kunt een antwoord verwachten van vakgenoten die je niet kent, maar die wel kennis hebben van het specifieke onderwerp. Door deze werkwijze wordt het kennis- en netwerkpotentieel van de organisaties optimaal benut en het ondernemend handelen leerzaam gemaakt.

Via Bouwtweets.nl wil Van Doorn de bouwwereld kennis laten maken met de mogelijkheden van Twitter en andere social media. Op de website kun je zien wat er allemaal op dat moment over de ‘bouw’ wordt getweet. Natuurlijk komen er ook ‘onzin’ berichten langs, maar het overgrote deel zijn serieuze en leuke berichten van interessante personen binnen de bouwwereld. Start met het volgen van deze ‘twitteraars’ en creëer daardoor de mogelijkheid om gevolgd te worden. Op die manier kun je werken aan het verbreden van je sociale netwerk.

Daarnaast kun je op de website het laatste nieuws lezen over social media en worden de laatste vakgerichte nieuwsberichten geplaatst. Ook zullen er regelmatig tips worden geplaatst die ondernemers kunnen gebruiken voor het implementeren van social media binnen haar organisatie.

Voor meer informatie:

E-mail:
info@bouwtweets.nl

Twitter:
@bouwtweets
@vandoornn